tisdag 16 september 2008

Väskor på gång

I kursen ”Experimentellt arbete” som jag läser just nu har dessa två svepväskor precis blivit ytbehandlade med linolja och terpentin och ligger och väntar på redovisningen som är på fredagen. Bilden är tagen innan ytbehandlingen men jag kan säga att det blir en helt annan färg på almen, som jag använt i dessa väskor, när man oljar det. Den vänstra har ett litet ”snäpplås” den högra har en lucka i själva svepet och öppnas med ett litet vridlås(?). Allt är av trä, alm, förutom axlarna i gångjärnen som är av 3mm ståltråd. Tanken är att jag skall montera på axelremmar av läder på dem men i nuläget har jag inget lämpligt material till det. Jag lägger upp nya bilder på dem senare i veckan. (I bakgrunden fler svep på gång…)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat Sahlberg!

JAg är intresserad av en rejäl svepask på med välvt lock, järnbeslag och lås....

Jonas of Mounthall sa...

Jag också...
Tyvärr är mina smideskunskaper begränsade och något jag inte kommer att lära mig djupare men en rejäl svepask ska jag nog fixa någon gång. Sedan om den blir tillgänglig för någon annan får vi se... ;)

Anonym sa...

Snyggt jobbat Jonas!

Vad roligt att se vad du jobbat med.Riktigt snygga saker!

Bra och informativa kommentarer om arbetet har du också fått med. Fortsätt så!
Pedagogkompisen i B-a